• تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳
  • تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳ ||

وکیل انحصار وراثت در تهران

وکیل انحصار وراثت در تهران را در موسسه حقوقی صلح صدرا بیابید.

انحصار وراثت چیست؟
پیش از هر گونه اقدام بعد از فوت متوفی گرفتن گواهی انحصار وراثت لازم است.
پس ابتدا باید با مفهوم انحصار وراثت آشنا شویم.
طبق قانون مدنی هر گاه کسی وفات یابد، پس از مرگ او اموال وی به وراث قانونی او منتقل می‌شود. این انتقال به صورت قهری است. به این معنا که خارج از اراده افراد است و خود به خود انجام خواهد شد. اما اگر وراث وی بخواهند سهم الارث خود را مطالبه کرده و در آن تصرف نمایند باید انحصار وراثت انجام دهند.
در مرحله نخست لازم است تقاضای گواهی انحصار وراثت بدهند تا منحصر بودن آنها برای ارث بردن از متوفی بررسی گردد. ازدلایل مهم برای گرفتن این گواهی آن است که برای تصرف حقوقی در اموال متوفی امری ضروری است. و عملا بدون این گواهی نمی‌شود کاری از پیش برد. البته در صورت رضایت همه وراث تصرف مادی در اموال متوفی امکان پذیر خواهد بود.

وکیل انحصار وراثت - صلح صدرا

وکیل متخصص ارث در تهران

با مشاوره با وکیل متخصص ارث در تهران به آسانی می‌توانید مراحل انحصار وراثت را طی کنید. همانطور که گفته شد پس از فوت فرد، اموال او به طور قهری به وراث منتقل می‌شود، اما اگر وراث می‌خواهند سهم‌الارث خود را مطالبه و در آن تصرف کنند، در مرحله نخست باید انحصار وراثت کنند. به این معنا که منحصر بودن آنها در ارث بردن از فرد متوفی و و سهم‌الارث هر یک از آنها در دادگاه بررسی و اثبات شود.کارکرد گواهی انحصار وراثت نیز آن است که بدون انحصار وراثت، وضعیت ورثه و چگونگی تقسیم ترکه به طور رسمی روشن نمی‌شود.

با اخذ وکیل ارث در تهران می‌توانید پرونده ارث در تهران را با خیالی آسوده به او بسپارید.

هزینه وکیل انحصار وراثت

هزینه وکیل انحصار وراثت هم با توجه به پیچیدگی پرونده وراثتی شما مشخص می شود. هر چقدر این پیچیدگی ها کمتر باشند بالطبع هزینه وکیل انحصار وراثت در تهران هم کاهش پیدا می کند.

هزینه دعاوی انحصار وراثت در تهران از دو میلیون به بالا برآورد می شود.

انحصار وراثت اگر توسط خود وراث انجام شود یکسری مراحلی دارد و کارهای اداری که زیاد هزینه بر نیستند. اما مدت زمان طولانی‌تری باید صرف شود. اینکه چند روز تا چند هفته زمان گذاشته شود تا انحصار وراثت انجام شود بستگی به روزها و ساعت های اداری دارد.

جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که از مراجعه به وکیل انحصار وراثت ممانعت می کنند معمولا از هزینه آن واهمه دارند و با خود فکر می کنند که ممکن است نتوانند دستمزد وکیل انحصار وراثت را بپردازند، چنین تصورات اشتباهی باعث می‌شود تا حقوق افراد در بسیاری از موارد ضایع شود و از لحاظ مالی نتوانند حقی که به آنان تعلق دارد را دریافت کنند.

اگر شما جزء ورثه فرد متوفی محسوب می شوید، حتی اگر از لحاظ حقوقی نیز جزء اقوام نسبی و سببی دور فرد فوت شده محسوب می‌شوید، بهتر است برای دریافت حق و حقوق خود از طریق مراجع قضایی اقدام کنید. در حالت کلی دستمزد وکیل انحصار وراثت در مقایسه با خدماتی که ارائه می دهد و حقوق مالی که از طریق اقدامات این وکیل به شما تعلق می گیرد، بسیار مقرون به صرفه است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران

بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران

بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران را می‌توانید در موسسه حقوقی بین‌المللی صلح صدرا بیابید. تهران به علت داشتن جمعیت بالا متاسفانه آمار مرگ و میر بالایی نیز دارد. ارث مالی است که بعد از مرگ شخص به وارثان منتقل می‌گردد. در بعضی شرایط به علت مسائل اداری و حقوقی افراد نیاز دارند که از یک وکیل انحصاروراثت کمک بگیرند که این موسسه بهترین وکیل انحصار وراثت تهران را به شما معرفی می‌کند. وکیل ارث به نیابت از وراث می‌تواند کارهای حقوقی لازم را در پیشبرد پرونده انجام و بهترین نتیجه ممکن را برای شما به ارمغان بیاورد 

شماره وکیل انحصار وراثت در تهران

موسسه حقوقی بین‌المللی صلح صدرا برای ارائه خدمات به شما مراجعین گرامی و رفع مسائل وراثتی به وجودآمده راه‌های ارتباطی متعددی برای شما درنظر گرفته است. ازجمله این راه‌ها می‌توان به تماس تلفنی با موسسه و گرفتن مشاوره با مشاورین حقوقی اشاره کرد. در صورت تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید پس از تماس با موسسه و تعین وقت قبلی در موسسه حاضر و از خدمات حقوقی و مشاوره قبل از هرگونه اقدام مطلع شوید

شماره وکیل انحصار وراثت در تهران

وکیل انحصار وراثت در شرق تهران

موسسه حقوقی بین‌المللی صلح صدرا برای انتخاب وکیل وراثت در شرق تهران در خدمت شما می‌باشد. این موسسه از تیمی از وکلای با‌تجربه و متخصص در زمینه های مختلف تشکیل شده که از تمامی نقاط شهر بزرگ تهران گرد هم آمده‌اند تا همواره بتوانند بهترین نتیجه را برای پرونده‌های حقوقی حاصل کنند. وکلای این موسسه در تمامی مراحل انحصاروراثت در کنار شما مراجعین گرامی می‌باشد تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد

وکیل انحصار وراثت در شمال تهران

وکیل انحصار وراثت در شمال تهران را در موسسه حقوقی بین‌المللی صلح صدرا بیابید. اگر شما به دنبال وکیلی مجرب که در زمینه ارث متخصص است می‌باشید می‌توانید از موسسه حقوقی بین‌المللی صلح صدرا کمک بگیرید. این موسسه در خدمت شماست تا در ابتدا با مشاوره مناسب و کاملا تخصصی و در نهایت با قبول پرونده حقوقی به شما در مسیر پیش رو یاری رساند

وکیل انحصار وراثت در شرق تهران

گواهی انحصار وراثت

…..مدارک لازم برای گرفتن گواهی انحصار وراثت

۱- استشهادیه محضری: ۳ نفر شاهد نیاز است که استشهادیه محضری را امضا نمایند. و شهادت دهند که وراث متوفی همان افراد ذکر شده در متن استشهادیه هستند.
۲- شناسنامه متوفی
۳- گواهی فوت: که باید از ثبت احوال دریافت کنید.
۴- عقدنامه یا رونوشت عقدنامه: برای اثبات رابطه زوجیت متوفی و همسر وی نیاز است.
۵- شناسنامه همه وراث: برای احراز شدن رابطه خانوادگی لازم است.
۶- وصیت نامه متوفی اگر موجود باشد.
در صورت تکمیل نبودن مدارک وکیل به کمک شما می‌آید و می‌تواند استعلام مدارک ناقص را بگیرد.
ما در موسسه حقوقی صلح صدرا با بهره جستن از همکاری بهترین وکلای متخصص در امر انحصار وراثت آماده خدمت رسانی هستیم.

وکیل انحصار وراثت در شمال تهران

مراحل انحصار وراثت تهران

مراحل انحصار وراثت در تهران : وراث ابتدا باید مدارک لازم را تهیه نمایند. برای تهیه استشهادیه محضری، ورثه باید فرم مخصوص استشهادیه را در دفاتر اسناد رسمی تکمیل نمایند. توجه کنید که برای تکمیل فرم استشهادیه به امضای ۳ نفر شاهد نیاز می‌باشد. پس از گواهی شدن فرم استشهادیه توسط دفتر اسناد رسمی، گام بعدی مراجعه به دفتر الکترونیک خدمات قضایی می‌باشد. با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی وراث می‌بایست دادخواست صدور گواهی انحصار وراثت ارائه نمایند.

پس از ارائه دادخواست، شورای حل اختلاف آخرین محل سکونت متوفی نسبت به انتشار آگهی حصر وراثت نامحدود در روزنامه اقدام می‌کند. شورای حل اختلاف به منظور این که اطمینان حاصل کند شخص ذینفع دیگری جز متقاضیان وجود ندارد، یک آگهی در روزنامه منتشر می‌کند. یک ماه فرصت می‌دهد تا چنانچه شخصی ادعای ذینفع بودن دارد مراجعه کند. در غیر این صورت پس از گذشت یک ماه گواهی حصر وراثت نامحدود توسط شورای حل اختلاف صادر می‌شود. البته مراحل فوق صرفاً برای راهنمایی وراث بیان شد. در صورتی که وراث کار را به وکیل بسپارند کلیه مراحل توسط بهترین وکیل ارث در تهران انجام خواهد شد.

وکیل انحصار وراثت - صلح صدرا

چه کسانی حق انحصار وراثت دارند

تمامی وراث متوفی و سایر اشخاص ذی نفع در اموال وی که هر گونه منفعتی از این اموال داشته باشند، می‌توانند تقاضای صدور گواهی حصر وراثت از دادگاه نمایند.
در صورتی که ورثه یا اشخاص ذی نفع متعدد باشند، لازم نیست همگی آنها درخواست دهند.تنها اقدام یک نفر کافی است.
دعاوی انحصاروراثت باید به دادگاه آخرین محل اقامت متوفی ارائه گردد. در حال حاضر مرجع دارای صلاحیت برای رسیدگی به امور انحصار وراثت، شورای حل اختلاف می‌باشد.

آدرس وکیل انحصار وراثت در تهران

آدرس وکیل انحصار وراثت در تهران و شماره تلفن وکیل انحصار وراثت در تهران را در موسسه حقوقی صلح صدرا جستجو کنید. دفتر وکالت صلح صدرا با دربرداشتن بهترین وکیل ارث در تهران و همچنین وکیل خوب ارث در تهران توانسته است در زمینه پرونده های انحصار وراثت موفیقت بسیاری را کسب نماید. جهت ارتباط با دفتر حقوقی صلح صدرا در تهران از طریق راه های زیر اقدام نمایید:

تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲

تلفن های ثابت:

۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۶ – ۰۲۱۲۶۴۱۳۱۱۲

۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ – ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳

تلفن های همراه:

۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸

فکس:

۰۲۱۲۶۴۱۳۶۰۳

وکلای گروه حقوقی صلح صدرا

وکیل ملکی در تهران - مسعود اسلامی مهر

مسعود اسلامی مهر

کارشناس ارشد حقوق خصوصی
وکیل دادگستری

وکیل ملکی در تهران - زهرا ایزدی فر

زهرا ایزدی فر

کارشناس ارشد حقوق بین الملل وکیل دادگستری

وکیل ملکی در تهران - منا ترابی - صلح صدرا

مونا ترابی

کارشناس ارشد حقوق خصوصی
وکیل پایه یک دادگستری

وکیل ملکی در تهران - بهاره فیض - صلح صدرا

بهاره فیض 

وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط