• تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳
  • تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳ ||

مسعود اسلامی مهر

آقای مسعود اسلامی مهر به عنوان مشاور حقوقی و وکیل با سابقه دادگستری از کانون وکلاء مرکز با بیش از ۲۲ سال سابقه کار مشاوره‌ای در بسیاری از شرکت‌های تجاری دولتی و بخش‌های حقوقی نهادها و شرکت‌های خصوصی فعالیت داشته و هم اینک نیز به عنوان رئیس هیات مدیره موسسه حقوقی و داوری بین المللی قصد دارد تجربیات بدست آمده را به عنوان مشاور حقوقی و وکیل دادگستری در زمینه‌های ذیل به شرکت‌ها و سایر اشخاص ارائه نمایند.

 

بهترین وکیل در تهران - صلح صدرا

اگر شما هم برای معاملات ملکی خود به دنبال بهترین وکیل ملکی هستید تنها کافیست کلیک نمایید و وقت مشاوره رزرو نمایید. 

۱- مشاوره حقوقی وکالت در زمینه دعاوی شرکت‌های تجاری داخلی و خارجی

۲- تنظیم قراردادهای تجاری، پیمانکاری و قراردادهای مشارکت در ساخت و مشارکت مدنی

۳- مشاوره حقوقی و وکالت در پرونده‌های ملکی اعم از املاک دارای حق کسب و پیشه و تجارت و سرقفلی، تخلیه املاک تجاری و مسکونی، خلع ید و ابطال مبایعه نامه

۴- وکالت در دعاوی خانواده شامل طلاق، رجوع از بذل و مطالبه مهریه

۵- وکالت در دعاوی کمیسیون ماده صد شهرداری و مصادره اموال موضوع اصل ۴۹ قانون اساسی

۶- وکالت در کلیه مراجع قضایی اعم از دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری، کمیسیون ماده صد شهرداری، کمیسیون ماده ۵۶ جنگل‌ها و مراتع، کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری و وکالت در دادگاه انقلاب.

دفتر وکالت مسعود اسلامی مهر

 

دعاوی ملکی یکی از مهم‌ترین مسائل حقوقی در دادگاه ها و محاکم حقوقی ایران می باشد. این دعاوی ممکن است در مورد موضوعاتی مانند اختلاف در خرید و فروش ملک، وراثت، ارث و وصیت، فروش ملک مشاع، معاملات املاک وکالتی، دعاوی حق کسب و پیشه و سرقفلی، ابطال و فسخ قرارداد، مشارکت در ساخت، فسخ مبایعه نامه، رفع تصرف عدوانی، ممانعت از حق، الزام به تنظیم سند رسمی،الزام به تحویل مبیع، مطالبه خسارت، معامله فضولی، تقسیم ملک مشاع، دعاوی ثبتی، توقیف عملیات اجرایی، ابطال عملیات اجرایی، افراز ملک، الزام به فک رهن، ابطال قرارداد، مطالبه اجور معوقه،فروش مال غیر، تغییر کاربری، دستور تخلیه، خلع ید، خرید و فروش زمین کشاورزی و قولنامه ای، کمیسیون ماده صد شهرداری، خرید و فروش املاک اوقافی، اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکی، اختلافات املاک و اراضی، اجرت المثل ایام تصرف، اجاره بهای املاک تجاری، و مسائل قانونی مربوط به مستأجرین و مالکین ملک بروز کند. برای رفع اینگونه اختلافات طرفین می‌توانند یا از طریق میانجیگری استفاده ‌کنند تا به راه حلی مشترک برای رفع تعارضات و اختلافات ملکی خود برسند که معمولاً طرفین از دادگاه‌های داوطلبانه یا مراجع داوری و یا میانجیگری خصوصی استفاده می کنند و یا طرفین از قوانین و مقرراتی که برای حل و فصل اختلافات مشخص شده‌اند، استفاده می‌کنند.

برای این کار، از دادگاه‌های دولتی، مراجع قضایی، و مراجع داوری دولتی و غیردولتی می‌توان استفاده کرد. یکی از مهمترین دلایل رایج برای ایجاد دعاوی ملکی به خصوص در مورد املاک مشاعی و عدم
رعایت قوانین و مقررات مربوط به خرید و فروش ملک است. همچنین، خطاهایی مانند عدم اعلام درست و صحیح ارزش ملک، نقص عیب و ایرادات ملک و اختلاف در قراردادهای خرید و فروش نیز می‌تواند به ایجاد دعاوی ملکی منجر شود. یکی دیگر از علل ایجاد دعاوی ملکی، اختلافات مربوط به سرقفلی یا حق کسب و پیشه در املاک تجاری است. این اختلافات می‌توانند مربوط به افزایش قیمت اجاره، نامطلوبی‌های ملک و یا تخلفات مستاجر در محل اجاره باشند. در این حالت، مستاجر و مالک می‌توانند به دلیل عدم رضایت یا عدم پایبندی به شرایط قرارداد به دعوای ملکی روی آورند.

 

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهران

 

یک مورد دیگر از دعاوی ملکی، اختلافات مربوط به رهن ملک و اسناد رهنی است. در این حالت، معمولاً موضوع دعوا به اختلاف در مورد مبلغ رهن، عدم پرداخت به موقع قسط رهن و یا نقص عیب و ایرادات ملک مربوط می‌شود.اختلافات مربوط به امور ملکی و املاک، می‌تواند به دعاوی پیچیده و طولانی منجر شود و برای اینکه به دلیل هرگونه اختلافی در زمینه ملک با دعوایی مواجه نشوید، بهتر است در هنگام خرید، فروش، رهن و اجاره ملک، مقررات و قوانین مربوط به آن را به دقت رعایت کنید و بهتر است از خدمات یک وکیل ملکی یا مشاور حقوقی در این زمینه استفاده کنید. همچنین، قبل از امضای هرگونه قرارداد، به دقت شرایط آن را مطالعه کرده و از وجود هرگونه نقص یا ابهامی در قرارداد اطمینان حاصل کنید. در صورتی که با یک دعوای ملکی مواجه شدید، بهتر است به مشاوران حقوقی و یا وکیل ملکی مجرب در امور ملکی مراجعه کنید تا در مورد راه حل‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین، قبل از هرگونه اقدامات قضایی، بهتر است با مشاور حقوقی خود مشورت کرده و نظر او را در این زمینه دریافت کنید.
دعاوی ملکی به عنوان یکی از پرطرفدارترین دعاوی حقوقی در ایران شناخته می‌شوند. این دعاوی بیشتر به دلیل مسائل مرتبط با خرید، فروش، اجاره رهن و امور مربوط به املاک و مستغلات برگزار می‌شوند. تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کشور، از این لحاظ دارای بیشترین تعداد دعاوی ملکی می باشد. در ادامه به بررسی دلایل و عواملی که به ایجاد دعاوی ملکی در تهران منجر می‌شوند، پرداخته خواهد شد.

برای اطلاع از بهترین راهکارها و استراتژی‌های حقوقی ، بهترین وکیل در تهران را انتخاب نمایید.

Masoud Eslami Mehr

Masoud Eslami Mehr has been working as a lawyer with his law firm (Solhe Sadra Law Institute Of International Arbitration) for more than 22 years — specialized in real estate law and all related subjects. Masoud Eslami Mehr’s team supports clients nationwide, from Tehran. Our team consists of specialists who represent the interests of our clients in and out of court every .day throughout Tehran

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.