• تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳
  • تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳ ||

وکیل دادگاه انقلاب در تهران

پس از تصویب قانون اساسی در آذر ماه ۱۳۵۸ و به تبع آن تصویب اصل ۴۹ قانون اساسی چنین مقرر گردید که دولت وظیفه دارد. بهترین وکیل در تهران کلیه ثروت‌های حاصل از ربا، رشوه، اختلاس، غصب، قمار و نیز ثروت‌های ناشی از سوء‌استفاده از موقوفات و پیمانکاری‌ها و قرارداد‌های دولتی و هر آنچه مصداق ثروت نامشروع را دارد. وکیل دادگاه انقلاب در تهران می‌گوید, پس از احراز نامشروع بودن و شناسایی مالک واقعی آن به وی بازگرداند و در صورت نامعلوم بودن مالک این اموال را به سود بیت‌المال مصادره نماید.

 

وکیل مصادره اموال دادگاه انقلاب

 

مصادره و سرپرستی اموال و املاک در دادگاه انقلاب

به همین منظور و با تصویب قانون الزام دولت به تهیه لایحه پیاده نمودن اصل ۴۹ قانون اساسی، منجر به تشکیل دادگاه‌های ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی می‌گردد. وظیفه آن رسیدگی به وضعیت اموال و املاک و ثروت‌های حاصل از فعالیت‌های نامشروع، تصریح شده در اصل ۴۹ قانون اساسی است. بنابراین دادگاه‌های ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مستقر در دادگاه انقلاب اسلامی هستند. پس از بررسی و تحقیقات و شناسایی این اموال و دارایی‌ها، در صورت احراز و صدور حکم به مصادره این اموال، مالکیت آن را به ستاد اجرایی فرمان امام بعنوان نماینده دولت و بیت‌المال واگذار می‌نماید. ستاد اجرایی فرمان امام نیز بنابه مصلحت اقدام به مزایده این اموال می‌نماید.

 

بهترین وکیل دادگاه انقلاب در تهران

در بخشی دادگاه انقلاب اسلامی بدون آنکه حکمی در خصوص مصادره اموال صادر نماید. با صدور قرار سرپرستی، اداره اموالی را که صاحبان آنها در دسترسی نمی‌باشند. را تا تعیین تکلیف نهایی و معلوم شدن مالکین واقعی بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام قرار می‌دهد. که در این خصوص نیز ستاد اجرایی فرمان امام با اخذ حق‌الزحمه سرپرستی این املاک طبق نظر کارشناسی اقدام می‌نماید. در صورت موجود بودن ملک آنرا به مالک اعاده می‌نماید. در صورت واگذار شدن طی مزایده معادل ریالی آنرا با کسر حق‌الزحمه سرپرستی به مالک پرداخت می‌نماید.

لذا نظر به اینکه پیگیری امور مربوطه به پرونده‌های دادگاه‌های انقلاب ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی در خصوص مصادره اموال و اعاده مالکیت املاک به مالکین سابق از دعاوی حقوقی بسیار تخصصی بوده و نیاز به مداخله وکیل ملکی متخصص و وکیل مصادره اموال دادگاه انقلاب دارد.

 

دادگاه انقلاب

قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه‌های انقلاب اسلامی در مراکز استان‌ها و بنا به تشخیص رئیس قوه قضائیه در حوزه برخی از شهرستان‌ها تشکیل می‌شود. صلاحیت رسیدگی به جرائم ذیل را دارد:
۱- جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی: منظور از این جرائم، صدمات و زیان‌هایی که مستقیماً به استقلال تمامیت ارضی و مصالح و منافع ملی است. همچنین اخلال در آرامش و نظم جامعه و باعث ایجاد هرج و مرج در کشور می‌شود. همچون جاسوسی، آتش زدن اموال به قصد مقابله با نظام اخلال در پرواز هواپیماها خرابکاری در تاسیسات عمومی بمب گذاری در اماکن عمومی توهین به مقدسات اسلام و …
۲- جرائم مربوط به مواد مخدر، قاچاق اسلحه و مهمات
۳- توهین به مقام بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام رهبری
۴- تبانی و اجتماع علیه جمهوری اسلامی ایران یا اقدام مسلحانه یا تخریب و اتلاف اموال عمومی برای مقابله با نظام
۵- بغی: یعنی قیام مسلحانه بر علیه نظام، البته صرف تظاهرات گروهی و مخالفت با سیاست‌های دولت شامل بغی نمی‌شود.
۶- محاربه: یعنی کشیدن سلاح به قصد جان مال و ناموس مردم به صورتی که موجب ناامنی و ترس و وحشت در محیط شود.
۷- افساد فی‌الارض: به این معنی که شخص به طور گسترده مرتکب جنایاتی بر علیه تمامیت جسمانی افراد نشر اکاذیب، اختلال در نظام اقتصادی کشور، دایر کردن مراکز فساد و فحشا و پخش مواد خطرناک میکروبی و سمی گردد.
۸- همچنین مواردی که به موجب قوانین خاص در دادگاه انقلاب رسیدگی شود. از جمله ماده ۴۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و قاچاق ارز و قاچاق کالاهای ممنوعه.

 

وکیل مصادره املاک در تهران

موسسه حقوقی داوری بین الملل صلح صدرا آمادگی دارد با بهره گیری از وکلاء ملکی و بهترین وکیل دادگاه انقلاب، شما را در رسیدن به موفقیت همراهی نماید.

 

 

ارتباط با موسسه حقوقی صلح صدرا

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ – ۰۲۱۲۶۴۱۳۱۱۲ – ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۶ – ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳

تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸

ایمیل: MEM.Lawyers@yahoo.com

فکس: ۰۲۱۲۶۴۱۳۶۰۳

اینستاگرام : solhesadra

تلگرام : solhesadra

آدرس: تهران، خیابان ظفر، خیابان نفت شمالی، کوچه دامغانی، پلاک ۳۸

 از دیگر خدمات موسسه حقوقی صلح صدرا:
​ – وکالت در امور کیفری
وکالت در امور حقوقی

-اینستاگرام صلح صدرا