• تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳
  • تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳ ||

فروش ملک مشاع

وکیل فروش ملک مشاع  – وکالت در امور ملک مشاع

فروش ملک مشاع ملکی است که بین دو یا چند نفر مشترک باشد. و هر کدام از ایشان در ملک با هم شریک باشند. که به این معنی که هر یک از شرکاء در جزء به جزء آن مالکیت دارند. البته این اشاعه به این معنی نیست. که نتوان برای هر یک از شرکاء سند رسمی به نسبت حق خویش صادر نمود. بلکه می‌توان نسبت به سهم مشاعی هر مالک جداگانه با درج میزان سهم مالکانه مشاعی سند مالکیت صادر نمود.

اصولاً خرید ملک مشاع به علت تعداد مالکین می تواند دشوار باشد. اما بهتر است بدانیم هر یک از مالکین ملک مشاع حق دارند. بدون اجازه مالکین دیگر اقدامات حقوقی از قبیل فروش هبه صلح را به نسبت سهم خود انجام داد. حال ممکن است. شریک دیگر راضی به این اقدامات نباشد. و باعث ایجاد مشکلاتی شود که طرفین سعی می کنند به این وضعیت خاتمه داده و ملک را از حالت مشاع خارج نمایند.

ملک مشاع چیست؟

ملک مشاع از لحاظ قانونی به ملک مشترکی گفته می شود که در آن حالت اشاعه وجود دارد به این معنی که سهم هر یک از شرکا کاملا مشخص و معلوم است در تصرف به ملک مشاع اجازه از شریک دیگر لازم نیست پس این یکی از شرایط ملک مشاع می باشد. در ملک مشاع هر یک از شرکا چنانچه قصد فروش ملک مشترک خود کنند لازم نیست برای فروش جزئ یا کل سهم خود از شرکای دیگر اجاره بگیرند و یا آن را اجاره بدهند. ملک مشاع به چهار شیوه قابل تقسیم است و یکی از آنها تقسیم به وسیله فروش است. یعنی زمانی که افراد می خواهند ملک مشاعی را تقسیم کنند می توانند از طریق فروش سهم این کار را انجام دهند از راه های دیگر تقسیم ملک مشاع تقسیم به افراز و تقسیم به تعدیل و تقسیم به رد می باشد.

برای پایان دادن به وضعیت مشاع و اختلاف مالکین مواردی وجود دارد. که ذیلاً به آنها می پردازیم:

  • پایان دادن شراکت با توافق طرفین

طرفین می توانند با توافق و رضایت ملک مشاع را بین خود تقسیم کنند. که در این صورت باید تقسیم نامه ای اعم از عادی یا رسمی تنظیم کننده البته اگر بین شرکاء افرادی همچون مجانین و یا صغار (کودکان) وجود داشته باشد، تقسیم صرفاً در دادگاه بعمل خواهد آمد.

افراز ملک مشاع  – بهترین وکیل افراز ملک مشاع در تهران

افراز ملک مشاع عبارت است از: جدا سازی سهم مشاع هر یک از شرکاء از حالت اشاعه، بدین معنی که تقسیم مال به نسبت سهم هر یک از شرکاء در صورت عدم توافق طرفین به تقسیم آن و برای انجام آن بسته به وضعیت و سابقه ثبتی ملک می توان به اداره ثبت محل وقوع ملک و یا دادگاه محل وقوع ملک مراجعه نمود. به این صورت که اگر ملک موصوف دارای سابقه ثبتی در دفتر ثبت املاک داشته باشد. مرجع صالح اداره ثبت محل وقوع ملک است و اگر سابقه ثبتی نداشته باشد. ناگزیر برای افراز ملک مشاع بایستی به دادگاه محل وقوع ملک مراجعه کرد.

 

ملک مشاع - صلح صدرا

دستور فروش ملک مشاع  – وکیل تخلیه ملک مشاع در تهران

تقاضای دستور فروش ملک مشاع لزوماً بعد از تشخیص عدم افراز و تقسیم قابل رسیدگی است. پس از آنکه گواهی عدم افراز ملک از سوی اداره ثبت یا دادگاه صادر شد. هر یک از مالکین مشاعی می توانند. با مراجعه به محاکم دادگستری درخواست ملک مشاع را تقدیم کنند. هر یک از شرکاء می توانند برای گرفتن دستور فروش ملک مشاع اقدام کنند. دستور فروش ملک مشاع صادره از دادگاه قطعی بوده چون حکم یا قرار نبوده و قابل اعتراض نیست. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدام با بهترین وکیل ملک تهران در این خصوص مشورت نمایید.

 

چرا موسسه حقوقی صلح صدرا را انتخاب کنیم؟

  1. انجام کلیه امور داوری و قرادادنویسی و مشاوره‌ی مستمر و همه جانبه برای افراد و شرکت ها و موسسات دولتی و غیر دولتی.
  2. ارائه مشاوره حضوری رایگان: موکلین می توانند برای رفع مشکلات قضایی خود به طور حضوری و کاملا رایگان از مشاوران زبده مجموعه مشورت بگیرند.
  3. آماده برای برگزاری سمینارها و جلسات توجیهی و مشاوره‌ی رایگان برای آموزش پرسنل و مشتریان موسسات، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی
  4. ارائه خدمات قضایی به صورت طبقه‌بندی شده و تخصصی: در این سیستم موکل حق انتخاب به میان وکلای مختلف از نظر تجربه حق الوکاله، رشته‌ی فعالیت و … را دارد.

شماره تماس و آدرس بهترین وکیل:

شماره تماس:۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷۰۲۱۲۶۴۱۳۱۱۲۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۶۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳

تلفن همراه:۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸

ایمیل: MEM.Lawyers@yahoo.com

فکس: ۰۲۱۲۶۴۱۳۶۰۳

اینستاگرام : solhesadra

تلگرام : solhesadra

آدرس: تهران، خیابان ظفر، خیابان نفت شمالی، کوچه دامغانی، پلاک ۳۸

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

وکیل انتقال سرقفلی
...

وکیل انتقال سرقفلی

وکیل انتقال سرقفلی یک حقوقدان حرفه‌ای است که تخصص خاص خود را در زمینه موارد مربوط به انتقال سرقفلی به ارمغان می‌آورد. این نوع ...
وکیل ملک و املاک
...

وکیل ملک و املاک

وکیل ملک و املاک به پرونده‌های مربوط به املاک و زمین رسیدگی می‌کند و در راستای احقاق حقوق موکل خود تلاش می‌کند. پرونده‌های ...