• تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳
  • تهران، خیابان ظفر، خیابان مصدق (نفت) شمالی، کوچه دامغانی، پلاک۳۸، واحد ۲
  • ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸ || ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ || ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳ ||

وکیل توافقی طلاق در تهران

وکیل توافقی طلاق در تهران یکی از شاخه‌ های طلاق در ایران است. که متاسفانه امروزه به دلیل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، روند رو به رشدی پیدا کرده است. از پرونده‌ های مهمی که مردم به دلیل انجام بهتر و سریع‌ تر به وکیل پایه یک دادگستری می‌ سپارند، طلاق توافقی است. در این مقاله از موسسه صلح صدرا با ما همراه باشید تا بیشتر راجعبه وکیل طلاق توافقی در تهران صحبت کنیم.

وکیل طلاق توافقی در تهران

طلاق توافقی نوعی از طلاق می باشد که در آن زن و شوهر به دلیل عدم سازش تصمیم می‌ گیرند. به زندگی مشترکشان پایان بدهند و هر دو طرف با تفاهم از هم جدا می‌ شوند. و در مورد کلیه حق و حقوق های مالی و غیر مالی قانونی شامل مهریه، نفقه، جهیزیه، اجرت المثل، حضانت و ملاقات فرزند توافق کرده و این توافق از نظر دادگاه قابل قبول و معتبر خواهد بود.
در طلاق توافقی از نزاع و درگیری طرفین کاسته شده و وقت کمتری از آن‌ها در دادگاه تلف خواهد شد. به همین دلیل این روزها یکی از ساده‌ ترین و کم دردسرترین انواع طلاق می باشد. ولی نکته قابل توجه این است. که اگر یکی از زوجین اختلافی در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان داشته باشد. امکان صدور رای توافقی وجود ندارد.

وکیل طلاق در تهران

وکیل طلاق توافقی در تهران مطمئنا همه ما وقتی به مشکلی برمی خوریم برای حل آن مشکل باید به فرد متخصص مراجعه نماییم. مثلا اگر دچار بیماری هستیم با تحقیقات و پرس و جو کردن سعی در انتخاب یک دکتر خوب می نماییم. لذا با گسترده شدن جامعه شهری و درگیری های روزمره و دلایلی که زوجین نخواهند در دادگاه حضور یابند به صورت وکالت غیر حضوری می توانند در خصوص سپردن وکالت طلاق خود به یک وکیل متخصص طلاق اقدام نمایند.

وکیل طلاق در تهران - صلح صدرا

مراحل طلاق توافقی در تهران

گام اول
زوجین باید از خاتمه دادن به زندگی مشترک خود اطمینان کامل داشته باشند. زوجین باید توافق کامل در مورد در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان داشته باشند. در غیر این صورت طلاق توافقی در تهران امکان پذیر نمی باشد.

گام دوم
مراجعه زوجین یا وکلای آن ها به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ثبت دادخواست طلاق توافقی . اصل عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه زوجین و ترجیحا کپی کارت ملی برای ثبت دادخواست مورد نیاز است. در این مرحله شما باید هزینه مربوطه را پرداخت کرده و امضای الکترونیک زن و مرد یا وکلایشان ثبت شود. سپس باید ۲ یا ۳ روز منتظر ماند تا پیامک دادگاه را دریافت کنید.

گام سوم

وقت رسیدگی دادگاه در پیامک ذکر می شود. در غیر این صورت به شعبه مربوطه مراجعه کنید یا وکیل خود را مطلع کنید.
در این مرحله با توجه با حذف داوری و الزامی شدن مشاوره به مراکز مشاوره رفته و هزینه جلسات مشاوره را نیز پرداخت نمایید.
در این مرحله در واحد مشاوره دادگاه شما علت عدم تفاهم و جدایی و توافق های مالی و غیر مالی در مورد مهریه و نحوه پرداخت آن، اجرت المثل، نفقه، حضانت فرزندان و جهیزیه را مکتوب کرده و خودتان یا وکلا امضا می کنند. سپس شما نام مشاوره و نامه توافق را نزد شعبه برده و طی یکی دو روز بعد منتظر دریافت رای نهایی باشید.
در بعضی موارد قاضی شعبه تمایل دارد که شخصا با زوجین صحبت کند. معمولا وقت دادگاه برای طلاق توافقی نزدیک و سریع می باشد. بعضی از شعب نیز انجام مشاوره را موکول به بعد از جلسه رسیدگی می کنند. بعد از صدور رای مرسوم است که زوجین ذیل رای می نویسند که اعتراضی ندارند و حق تجدید نظر و فرجام خواهی را از خود ساقط می نمایند.

گام چهارم
در آخر با در دست داشتن گواهی عدم سازش به یک دفتر رسمی طلاق رفته و صیغه طلاق را جاری کرده و هزینه دفترخانه را پرداخت می نمایید. مثل تمامی مراحل قبل زوجین یا هر کدام از آن ها می توانند وکیل اختیار کنند و خودشان حضور نیابند.

مدارک طلاق توافقی

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی شامل اصل و کپی شناسنامه ، اصل و کپی کارت ملی و اصل و کپی عقد نامه یا سند ازدواج می باشد. علاوه بر این، اجرای صیغه طلاق توافقی مستلزم این است که زن در صورت باکره بودن، گواهی سلامت را به دفتر ثبت ازدواج و طلاق ارائه داده و در صورتی که باکره نیست. گواهی عدم بارداری خود را برای ثبت طلاق ارائه کند.

صلح صدرا با داشتن بهترین وکیل طلاق در تهران به شما عزیزان کمک می کند. که به تمام نکات طلاق از جمله مهریه، نفقه، حضانت فرزند و … توجه نمایید برای اطلاعات بیشتر با صلح صدرا در ارتباط باشید:

تماس با ما : 

مدیریت: مسعود اسلامی مهر

 شماره تماس : ۰۲۱۲۲۲۲۱۸۶۷ – ۰۲۱۲۶۴۱۳۱۱۲ – ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۶ – ۰۲۱۲۶۴۱۳۷۶۳

 تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۹۳۲۴۲۸

 ایمیل: MEM.Lawyers@yahoo.com

 فکس: ۰۲۱۲۶۴۱۳۶۰۳

 آدرس: تهران، خیابان ظفر، خیابان نفت شمالی، کوچه دامغانی، پلاک ۳۸

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط